PM fremdeles på vei mot suksess – Tyskland med 36,3 prosent vekst

I 25-årsjubileumsåret har PM-gründer og administrerende direktør Rolf Sorg all grunn til å glede seg: selskapet hans er fortsatt på en rask vekstbane. I månedene januar til august 2018 registrerte selskapet en gjennomsnittlig omsetningsvekst på 36,3 prosent i Tysklands eldste og største marked. En fornyet økning sammenlignet med 2017 med en vekstrate på 29 prosent for samme periode. “Vi skylder hver suksess hver eneste en av dere,” sa salgssjef Patrick Bacher på nasjonalkongressen i Mannheims Maimarkthalle til mer enn 2.000 salgspartnere til stede, “Takk til alle som bidro til dette. Uten deg ville vi ikke vært der vi er nå.

PM International Suksess

Markedspotensialet i Tyskland er langt fra oppbrukt

PM har fått rundt 10.000 nye kunder i Tyskland de siste 8 månedene. “Men ikke bekymre deg,” beroliget Bacher sitt salgsteam, “selv etter 25 år på markedet er dette langt fra utmattet.” I Tyskland er markedsutnyttelsen foreløpig mindre enn ti prosent. “Det betyr at vi til og med kan generere ti ganger mer salg enn vi kan helt frem til markedsåpningen.” Det eneste spørsmålet salgspartnerne kunne stille seg var hvor høy egenandel skulle være.

PM åpner for et nytt kontinent med Sør-Amerika

Men ikke bare i Tyskland er tegn på vekst: I cirka fire uker er PM representert med Sør-Amerika på et annet kontinent. 1. september åpnet Rolf Sorg en filial i Chile. Mer enn 1000 deltakere deltok på arrangementet før lansering dagen etter. Fullt hus også til sørkoreansk kick-off i begynnelsen av september, som var helt utsolgt med 1500 deltakere. I sitt 25 års jubileumsår opererer PM i nesten 40 land over hele verden og har solgt mer enn 400 millioner produkter.

Statlig støtte i FoU-området

Sorg får også støtte fra politikk og vitenskap. Siden 2016 har PM jobbet sammen om forskjellige forskningsprosjekter sammen med Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST). Et av forskningsprosjektene som PM og LIST for tiden promoterer sammen er bruken av pomace – et biprodukt fra vinproduksjon – i produksjonen av kosttilskudd. Hvert år stammer 2.600 tonn pomace i Luxembourg, som bønder hittil bare har kunnet bruke som gjødsel. Siden den er full av polyfenoler og antioksidanter, kan den imidlertid gi verdifulle ingredienser i produksjonen av kosttilskudd. “En ekte vinn-vinn-situasjon,” sier administrerende direktør.

Tildelt Company of the Year Award

Et spesielt høydepunkt under arrangementet var tildelingen av Company of the Year Award av de to Netcoo-utgiverne Andreas Graunke og Jens Landgrebe. Tidligere ga Andreas Graunke lovord og takket forretningspartnerne til PM-International AG: “De er alle betraktet som et lysende eksempel på samfunnet vårt, fordi de tar livet i egne hender. De er alle gründere og ikke underdogs ”. Da grunnleggeren av Netcoo pekte på den ekstraordinære veksten og fortsatt suksess – i mer enn 25 år nå – og alle nåværende PM-konsulenter, bekreftet gjester og ansatte at PM ikke har vært et av de mest suksessrike tyske direktesalg- og nettverksmarkedsføringsselskapene i flere måneder, men det mest suksessrike tyske nettverksmarkedsføringsselskapet var, jubelen visste ingen grenser.

PRESSEKONTAKT

PM-International Norge AS
Inger Sverresson

Mustad Næringspark, Raufossvegen 40, bygn 121
N-2821 Gjøvik

Website: https://www.pm-international.com/no/
E-Mail : service@pm-international.no
Telefon: +47 62 35 70 70