Miste vekt med metabolsk tuning

Speyer, 7. mars 2018 – De som ønsker å gå ned i vekt, kan ikke unngå å ha en negativ energibalanse. Så mindre energi må absorberes enn kroppen – i form av kjærlighethåndtak – leveres. Å stenge daglige kalorier høres ut som en logisk konsekvens. Men kroppen vår tenker mer komplisert enn det vi gjør: hvis vi gir det for mye energi, foreslår det et slags alarmsystem, og det vil forsøke å senke energiforbruket så mye som mulig for å få nok energi til viktige funksjoner (for eksempel hjerterytme) i en nødsituasjon. Resultatet: Avhengig av hvor mange dietter vi allerede har forventet ham, tar vi ikke engang av, eller har raskt dobbelt på det igjen. Men med de riktige triksene, kan dette alarmsystemet til og med brukes til eget formål, og stoffskiftet muterer til en turbo-metabolisme.

Tips 1: Spis godt og sunt!

Et balansert kosthold er alfa og omega for en vakker og sunn kropp. Avgjørende her er en tilstrekkelig mengde og riktig sammensetning av de enkelte makro (for eksempel, proteiner, karbohydrater) og mikronæringsstoffer (for eksempel vitaminer, mineraler, sporelementer). Ellers truer matbehov og mangelsymptomer. Makronæringsstoffer gir energien som trengs for metabolisme; Mikronæringsstoffer er i metabolismen innenfor involvert (f.eks avhending, tarmflora) celler. Tilgjengelig for kroppen, visse mikronæringsstoffer, slik som aminosyrer, vitaminer, mineraler, sporstoffer og fettsyrer utilstrekkelig tilgjengelig, dette har vidtrekkende konsekvenser for karbohydrat-, fett- og proteinmetabolisme. Bare når alle de næringsstoffene som er til stede i tilstrekkelige mengder, syntesen av proteinhormoner som fungerer som en grunnleggende byggesten av mange metabolitter slik som enzymer, nevrotransmittere, u.v.m .. Selv en enkelt manglende element som kan bringe energimetabolismen stoppet opp. Siden mikronæringsstoffer blir delvis absorbert av cellene lett, kan det derfor være nyttig å kosttilskudd, som f.eks fra FitLine, for å få tilgang. Det er viktig at de inntatte produktene har høy biotilgjengelighet.

Tips 2: Drikk mye vann!

Uten tilstrekkelig vannforsyning kan metabolismen vår ikke fungere ordentlig fordi vannet bærer næringsstoffer i kroppen vår til cellene og samtidig transporterer avfallet av stoffskiftet vårt, f.eks. Miljøgifter, igjen. Siden vi utskiller opptil 2 liter væske hver dag, må kroppen også leveres permanent med væske, slik at stoffskiftet ikke forstyrres og omløpet kan fortsette å fungere. Avhengig av størrelse og alder anbefales det å drikke minst 2-3 liter vann daglig. Kaldt vann er enda mer effektivt for å øke stoffskiftet, da kroppen trenger å bruke mer energi for å varme opp det til kroppstemperaturen. Om morgenen kan det imidlertid være som et glass varmt vann eller te, noe som øker fettmetabolismen og går direkte til fettreserver.

Tips 3: Hold deg i gang!

Sentralt element i metabolsk behandling er økningen av egen basal metabolisme (energibehov, som kroppen i hvilestaten trenger for livsopprettholdende funksjoner). Jo høyere det er, desto lavere er risikoen for yo-yo-effekten. Den rette kombinasjonen av utholdenhet og muskel sport, samt små treningsapparater i hverdagen er nøkkelen til suksess her. Med de riktige instruksjonene, kan du miste opptil 10 prosent av din egen kroppsvekt på bare 4 uker og spesifikt bekjempe depotfett i problemområder.

Tips 4: Unn deg selv en pause!

Man sover omtrent en tredjedel av sitt liv. Men denne søvn er ikke sløsing med tid, men viktig for kroppen vår, fordi den holder vår metabolisme i takt. Dette styres hovedsakelig hormonalt. Hormonsekretjonene under søvn har mange effekter på kroppen vår. Blant annet styrer de syklusen mellom sult og satiasjon. For lite søvn kan forstyrre vårt stoffskifte og dermed hormonbalansen og dermed permanent, for eksempel. årsaken til å være overvektig eller til og med metabolske sykdommer som diabetes.

PRESSEKONTAKT

PM-International Norge AS
Inger Sverresson

Mustad Næringspark, Raufossvegen 40, bygn 121
N-2821 Gjøvik

Website: https://www.pm-international.com/no/
E-Mail : service@pm-international.no
Telefon: +47 62 35 70 70